27 Mart 2007 Salı

LEVREK BUĞULAMA















Bu pazar akşamı menüde yine levrek vardı. Dedim ya biz balık delisi bir aileyiz. Bu aralar levrek mevsimi olduğundan bol bol levrek tüketiyoruz. Bu defa kayınvalidemden aldığımız levrek buğulama (TDK'dan yazımını kontrol ettim, ben buğlama diye yazıyordum hep!) tarifini yaptık. Çok lezzetli oldu, şiddetle tavsiye ederim. :)
İçindekiler:
  • 2 adet büyük boy levrek
  • 2 adet soğan
  • 2 adet domates
  • 1 adet limon
  • Yarım demet maydanoz
  • Tuz ve karabiber
  • Biraz yağ

Yapılışı: Temizlenmiş levreklerimizi güzelce yıkıyoruz. Fırın tepsimize alimünyum folyo yayıyoruz. Balıklarımızı fırça ile hafif yağlayıp tepsiye diziyoruz. Üzerini halka halka dilimlenmiş soğan, domates ve limonlarımızle süslüyoruz (Şekil 1-a). Maydanozumuzu da ekledikten sonra tuz ve karabiber ilave ediyoruz. Alimünyum folyo ile üstünü tamamen kapatıp, bohçalıyoruz. Daha önceden ısıtılmış ~200 derecedeki fırınımızda 35-40 dakika pişiriyoruz. Fırın sıcaklığı ve pişme süresi değişebilir. Siz kendi fırınınıza göre ayarlayın ve arada kontrol edin. Pişmiş örüntüsü Şekil 1-b'de görülmektedir. :)

Bu arada ne gözü doymaz bir aileyiz. Balık tabağa zor sığıyor. Eşim balıkları alırken bu az oldu bir tane daha alalım dedi. Ama iyi ki almamışız. Yanındaki domates ve soğanlar da çok lezzetli oluyor. Onlar nedeniyle balık fazla geldi bana. :)

5 yorum:

Selen dedi ki...

Gannecim,
Blogunu başlangıçtan beri takip ediyorum ama şimdi farkettim ki sanırım hiç yorum bırakmamışım sana, çok ayıpladım kendimi.. oysa ben bir hoşgeldin dediğimi sanıyordum, özür.. tariflere dalmışım demekki ondan unutmuşum :)
Biz de bu akşam levrek buğulama yapacağımızdan yazmadan edemedim. Farklı olarak biz sadece borcamın üzerine folyo kapatıyoruz ve balığın yanına çarliston biber ve mantar da koyuyoruz domatesle birlikte.. o şekilde de çok lezzetli oluyor tavsiye ederim.Çok sevgiler..

GANNE dedi ki...

Selenciğim,
yorum önemli değil, gönüller beraber ya o yeter. Takip edildiğimi bilmek güzel. :)
Bak benim kapaklı borcamlarım var, onlarda yapabilirim. Mantar ve biber de eminim çok yakışır. Bir dahaki denemede onları da kullanırım. Tavsiyelerin için teşekkürler.
Sevgiler...

Calimero Mutfakta dedi ki...

sevgili gannecigim... baliklar yine super gorunuyor.. kuzu gibi :) ellerine saglik..

Adsız dedi ki...

gannecim levrek süper duruyor,ellerine kollarına sağlık...
selamlar..
www.denizesintisi.com

GANNE dedi ki...

Calimero'm ve Ebrucum, çok teşekkür ederim.
Öperim sizi. :)