9 Mart 2007 Cuma

KIYMALI GÜL BÖREĞİ


Proposal raporu ve sunumu nedeniyle ara verdiğim tariflerime güzel bir haftasonu tatilindne sonra devam ediyorum. Bu böreği geçen hafta yaptım ama ancak fırat buldum anlamtaya. Börekleri yedik bitirdik ama tarife yeni sıra geldi. :) Haftaiçi sabahları çok erken kalktığımız için evde kahvaltı yapamıyoruz. O nedenle ekmek arası peynir, zeytin, vs. hazırlayıp yanımıza alıyoruz. Buzdolabında kavrulmus kıymam vardı onu da kullanarak börek yapayım sabahları yeriz dedim. Lezzetli ve çabuk hazırlanan bir börek, tavsiye ederim.

İçindekiler:
  • 4 adet hazır yufka
  • 200 gram kıyma
  • 2 büyük boy soğan
  • Biraz susam
  • 1 kaşık yoğurt
  • 2 kaşık yağ

Yapılışı: Soğanları yemeklik doğrayıp yağda kaburuyoruz. Sonra kıymamızı da ekleyip kavurmaya devam ediyoruz. 10 dakika kadar kavurduktan sonra soğumaya bırakıyoruz. (Benim acelem vardı, soğumadan hemen işleme başladım). Yufkalarımızı enine ve boyuna tam oratsından kesip dört eşit parçaya ayırıyoruz. Her bir parçanın düz kenarına dilediğimiz kadar kavurduğumuz karışımdan koyup, rula halinde doluyoruz. Sonra resimdeki gül şeklini verip, az yağlanmış tepsimize sıralıyoruz. Üzerlerine yoğurt ve yağ karışımından fırça ile sürüp, susam ekliyoruz. Kıyma zaten yağlı olduğu için yufkaların içini yağlamadım. Sadece üzerlerine kızarmaları için yağ yoğurt karışımında sürdüm. 200 derece fırında böreklerin altı ve üstü kızarana kadar pişirdim. Sonra da afiyetle yedik her sabah. :)

5 yorum:

Calimero Mutfakta dedi ki...

Afiyet olsun şekerim. Haftasonu bende de gül börek vardı:)

GANNE dedi ki...

Güller açtı bu haftasonu evlerimizde desene :)
Size de afiyet bal şeker olsun.

Sinem Keleş dedi ki...

Canım ellerine sağlık, tez rapor sunumunun da iyi geçmesine sevindim, hayırlısı ile tez günde biter inşallah:)

Minik Kus dedi ki...

Pek guzel gorunuyor ellerine saglik. Eminim tadi da guzeldir. Ben de peynirlisinden istiyorum haberin olsun :) Operim :)

GANNE dedi ki...

Sinemciğim, senin sınavda de tez günde hayırlısıyla biter inşallah. Minik Kuşum aslında yufkadan arttı bir kısmını da peynirli yaptım. :)
Sen gel sana da yaparım.