30 Mart 2007 Cuma

PATLICANLA BOHÇALANMIŞ KÖFTE




Öncelikle Mevlid Kandiliniz mübarek olsun. Hepimiz için hayırlara vesile olur inşallah.
Patlıcanı çok sevdiğim için sık sık patlıcanlı yemekler yaparım. Bu yemek de son zamanlardaki favorilerimden. Patlıcanların kızartılmasından dolayı biraz yağlı bir yemek oluyor. Ama ara sıra böyle lezzetli yemekleri yapmalı ve yemeliyiz. :) Adının ne olduğunu tam olarak bilmiyorum, bu adı ben kendim verdim. Bilen varsa söylesin de, ben de doğru adı kullanayım. :)

İçindekiler:
  • 4 adet patlıcan
  • 300 gram kıyma
  • 1 adet domates
  • 1 adet biber
  • 1 adet soğan
  • Karabiber, tuz, kekik, ve isteğe göre diğer baharatlar ...
  • Sıvı yağ

Yapılışı: Patlıcanlar alacalı soyulur ve ince şekilde uzunlamasına dilimlenir. Tuzlu suda 10 dakika kadar bekletilir. Sonra kurulanıp, kızdırılmış yağda patlıcanlar kızartılır. Diğer taraftan kıyma, rendelenmiş soğan,tuz ve baharatlarla yoğurulur ve yuvarlanır. Kızarmış patlıcanlardan iki tane alınır ve artı şeklinde yerleştirilir. Ortasına köfte konur ve bohçalanır. Üzerine ince dilim domates ve biber konur ve kürdanla sabitlenir. İşlemler tamamlandıktan sonra fırın tepsisine dizilir ve üstüne isteğe göre salçalı yada salçasız su eklenir. Ben salçasız su tercih ettim. ~180 dereceye ısıtılmış fırında 20 dakika kadar pişirilir. Afiyetle yenir.

8 yorum:

Calimero Mutfakta dedi ki...

patlican ne kadar lezzetli bi sebze:)

Adsız dedi ki...

Onun doğduğu gün bizim için kutlu bayramdır. Çünkü biz Rabbimizi onunla tanıdık.Kandiliniz mübarek olsun...
selamlar...
www.denizesintisi.com

Minik Kus dedi ki...

Ellerine saglik Ganne'm, pek guzel gorunuyor. Ben islim kebabi diye biliyorum ama tamamen atiyor olma ihtimalim de var. Nedense aklimda boyle kalmis. Simdi bu yemegi de patlicanlari kizartmadan yapamam di mi? Bi yolunu bulmak lazim ama nasil :) Acaba mikrodalgada pisirsem nasil olur, benden baska kimse yer mi bilmiyorum. Pek taliplisinin cikacagini sanmam :) En iyisi Pare'm sana geldiginde bize bu yemekten yaparsin, ben de arada kizartma yapmaktan kurtulmus olurum. Amma uzun yazdim. email gibi oldu. Ellerine saglik canim, pek lezzetli olmustur eminim. Operim :)

Adsız dedi ki...

Ganne'cim patlıcanla köfte biraraya gelirde lezzetli olmazmı, nefis olmuş ellerine sağlık, kolaylıklar...

GANNE dedi ki...

Calimerocum,
bence de patlıcan gibi lezzetlisi yok. :)
Ebrucum (Deniz Esintisi), sizin de kandiliniz mubarek olsun.
Minik Kuşum, patlıcanları kızartmadan da olabilir. Bence bir kere dene. Köftenin yağı patlıcanlara tad verir. Sadece pişme süresi uzun olabilir. Siz gelin bize, ben yaparım Pare'n için. :) Ah keşke gelseniz ben neler yaparım size.
Ebrucum (Ebrulitatlar), patlıcan ve köfte gerçekten çok yakışıyor. Çok lezzetli oldu.
Sevgiler...

Selen dedi ki...

Ganneciğim,
Valla adını bilmiyorum ama çok lezzetli olacağı kesin. Uğraştığına değmiş çok güzel görünüyor canımm. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Elinize sağlık.Bu yemeğin adı islim kebabıdır..Köfteleri kızartmadan 'fırınlayarak pişirilince daha az yağlı ve hafif olur.'ben öyle yapıyorum..

GANNE dedi ki...

Sonradan ogrendim ben de yemegin adını. Size de tesekkur ederim. Ben de zaten kofteleri kızartmadna yapıyorum. Siz yanlış anlamışsınız tarifi.