16 Mart 2007 Cuma

İRMİKLİ SÜTLÜ TATLI


Baktım bir tatlı bir tuzlu tarifi veriyorum sırayla, eee düzeni bozmayalım dedim. Sırada hafif bir sütlü tarifimiz var. Benim evlendikten sonra bir yerden tarifini (nerden olduğunu şimdi hatırlayamadım) bulup denediğim ilk tatlı. O nedenle özel bir yeri var mutfak hayatımda. :) Baktım çok güzel oldu, durmadan bundan yapmaya başlamıştım. Sonra unuttuk nasıl olduysa araya başka tatlılar girdi. Geçenlerde hatırladım ve hemen yapayım dedim. İyiki yapmışım özlemişim bu tatlıyı...

İçindekiler:
  • 9 yemek kaşığı şeker
  • 9 yemek kaşığı irmik
  • 1 litre süt
  • 1/4 paket margarin
  • 1 paket vanilya
  • Kakaolu bisküvi

Yapılışı: Sütü, şekeri ve irmiği bir tencerede kaynayıncaya kadar karıştırıyoruz. Kaynadıktan sonra, altını kısıp margarin ve vanilyayı ekleyip, margairn eriyinceye kadar karıştırmaya ve pişirmeye devam. Margarin eridikten sonra tencereyi ocaktan alıyoruz. Bir borcam kabımıza karışımın yarısını koyup üzerine hafif ıslatılmış kakaoulu biskuvilerimizi sıralayoruz. Kalan karışımı da ekleyip, buzdolabında soğumaya bırakıyoruz. Üzerine isteğe göre hindistan cevizi ekleyip yandaki gibi servis ediyoruz. Afiyet olsun ...


11 yorum:

Sinem Keleş dedi ki...

Ben irmik pişerken limon kabğu rendeleyip, arasına muz ve irice dövülmüş fındık ekliyorum; öyle de çok güzel oluyor. Hatırlattıkça aklımı çeliyorsun Fadik:)

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

bizde bunun adı kış dondurması idi.:)
Biz minikken tabii,kışın dondurma yoktu. .:)
nerdeee algida,panda filaan.:)

canım mail gelmedi bana, acaba adresimi yanlış aldın diye buraya yazayım dedim.:)

blogyagmurdamlasi@hotmail.com

Minik Kus dedi ki...

Canimcim ellerine saglik, cok guzel olmustur eminim. Bu irmikli tatliyi annem yapardi bi aralar. Sonradan seklini degistirerek yalanci kazandibi yapmaya baslamisti. O da cok guzel olur, tarfini vereyim hemen. Kakaolu biskuvileri toz haline getirip borcama yayiyoruz. Uzerine de irmikli sutlu kismi pisirip dokuyoruz. Dolapta beklettikten sonra ince seritler halinde kesip rulo biciminde sariyoruz. Karsinizda yalanci kazandibi :)

Bu arada ben fotolari sadece bas tarafina koyabiliyorum, aralara koymayi beceremedim. Bunun yolu nedir acaba?

GANNE dedi ki...

Sinemciğim, muz ve dövülmüş fındık gerçekten çok iyi fikir. Bir dahaki sefere denerim. :)
Yağmur damlası, kış dondurması güzel isimmiş.:) Mail sana niye gelmedi anlamadım, bu adrese göndermiştim. Bir daha gönderirim.
Minik Kuşum, tatilden dönmüş yorum bile yazmış. :) Yalancı kazandibi de iyi fikir.
Fotolar konusuna gelince, her seferinde fotolar en üste konuyor. Ama ben mouse ile tutup çekerek istediğim yere götürüyorum. Bu şekilde bir dene bakalım olacak mı?

Adsız dedi ki...

Bu tür tatlılar ofis ortamında farklı bir lezzete bürünür. Boylece daha az margarinle daha lezzetli ve saglıklı bir tatlı yapmış olursun.
Bilmem anlatabildim mi :)))

Adsız dedi ki...

Biraz önce bu güzel tatlının sondan bir önceki dilimini yedim :-) çok lezetli olmuş, aşkımın eline sağlık... Diyet falan dinlemeyeceğim galiba gidip son dilimi de yiyeceğim !

GANNE dedi ki...

Uğur,
ofis ortamlarında kek güzel oluyormuş, ben öyle duydum. :)

GANNE dedi ki...

Canım kocacığım, afiyet bal şeker olsun. Diyet de neymiş, sen ye bu tatlı çok hafif. :)

pinar dedi ki...

biz ofiste irmik tatlısının muz aromalısını yedik. valla süperdi.. fadime bizi besler, büyütür işte böyle, göbekler biraz daha az büyüse daha iyi gerçi, ama olsun.. =)
benim annem bu tatlıyı biraz daha sütlü yapar, arasına çilek, şeftali yahut üzüm koyar. deneyiniz!! daha sütlü olunca daha cıvık olur tabii, tercih meselesi. =) üstüne de hindistan cevizi tozu. misssssss!!

GANNE dedi ki...

Pınarcım afiyet olsun. İnsanın annesinden alıştığı bir lezzet vardır. Sizinkisi yaz tatlısı. ben yaptığımda muz vardı meyve olarak. O nedenle onu koydum. :)

Adsız dedi ki...

Üzerine tarçın da serpsek kısmını biliyordum sadece. Tarif için sağolun:)