20 Ağustos 2007 Pazartesi

YE # 25 - LİMONLU PATATES

Ve karşınızda Minik Kuş ile kahvaltı soframız. :) Biraz aceleye geldi, çok güzel bir poz çekemedim ama idare edin artık. Köşelerde de incirli kek, peynirli ve patlıcanlı börek var. Onların tariflerini de sonraya saklıyorum. Etkinlik için hafif bir patates tarifim var. Öncelikle bu ayki etkinliğin ev sahibi Lezize adlı blogun ev sahiplerine şimdiden çok teşekkürler. Çok güzel bir etkinlik konusu belirlemişler. Diğer tarifleri de merakla bekliyorum.


Tarifimin bilinen genel bir adı yok. Ben adını limonlu patates koydum. Annemler her sabah kahvaltıda yaparlar. Çok lezzetli olur. Misafirlerim de çok beğendiler. Çok basit ama değişik bir alternatif, sizlere de tavsiye ederim. Gerekli malzemeler 3-4 adet patates, 1 yemek kaşığı kadar sıvı yağ (isterseniz daha da az), 1 çay bardağı su ve 1 adet limon. Patatesleri soyup, küp küp doğrayıp yıkıyoruz. Tavaya patatesleri, yağı, suyu ve limon suyunu ekleyip, kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz. Suyunu çekip patateslerin pişmesini bekliyoruz. Hafif yağlı, bol limonlu lezzetli bir kahvaltı alternatifimiz oluyor. Afiyet olsun.

Bunlar kahvaltı soframızdaki diğer lezzetler:
incirli kek, biberli domates,
patlıcanlı börek, peynirli börek
Bunların tariflerini en kısa zamanda sizlerle paylaşacağım.



19 yorum:

Tijen dedi ki...

Sevgili F.,
Seni de linklerime ekledim. Ellerine sağlık bu güzel kahvaltılık önerin için. Zaten sofra öyle zengin ki, insanın elini uzatıp bir şeyler yürütesi geliyor.

serinmavi dedi ki...

Limonlu patates değişik geldi ,denemek lazım...ellerine sağlık canım...Kahvaltı sofranız da çok güzel görünüyor,neler kaynattınız kimlerin kulağını çınlattınız acaba :) ?...Selam ve sevgiler.............

GANNE dedi ki...

Tijencim teşekkürler.

Oyacım denemeni tavsiye ederim. Tabii ki sizlerin kulaklarını çınlattık. Sevgiler...

Calimero Mutfakta dedi ki...

Sevgili gannem ellerine saglik.. iyi bilirim sizin kahvalti sofralarini.. hem sohbetlerini :) insalalh bi dahakine beraber oluruz :)
operim

Adsız dedi ki...

Fadime'cim nefis,bol alternatifli bir kahvaltı yapmışsınız. Limonlu patates değişik geldi. Denemek lazım. Ellerine sağlık. Minik kuş'ada selamlar, sevgiler..

NiNo dedi ki...

ellerine saglik eminim super olmustur afiyetle

Selen dedi ki...

Oh oh,
Padişahlara layık bir sofra olmuş bu. Ellerine sağlık canım benim..

Aybike Ceylan dedi ki...

Ganne'cigim,
Ellerinize saglik, sofra harika duruyor. Bizde olabilseydik :)
Sevgiler.

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Ganne;
Aslında seni Selenciğimin sayfasından tanıyor ve zaman zaman ziyaret ediyorum ama yorum yazmak kısmet olmadı bu güne kadar. Blogun çok hoş, çok samimi. Patateslerin eşimin ağzına layık, bayılır. Sevgiler.

GANNE dedi ki...

Calimerocum insallah bir dahakine sen de bizimle olursun. :)

Ebrucum patates çok hafif oluyor. Tavsiye ederim. Sevgiler...

Nihancım teşekkürler.

Selencim, dönmüşsün tatilden. Hoşgeldin. Hemen tatil anılarını okumaya gidiyorum. Operim.

Aybikecim çok teeşkkür ederim. Sevgiler...

GANNE dedi ki...

Mügecim ziyaretin için çok teşekkür ederim.Çok mutlu oldum. Ben de seni ziyaret ediyordum. Bundan sonra daha sık ziyaret ederim. Patatesleri yapmanı tavsiye ederim.Sevgiler...

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Gannecim sofran da mamaların dagerçekten çok güzel görünüyor. Günün en sevdiğim öğünüdür kahvaltı. İnşallah bir gün beraber soframızı paylaşırız. Eline sağlık. Öptüm canım:)

Yasemin dedi ki...

gannecim selam sen bana gelirsinde ben sana iadeyi ziyaret yapmazmiyim :) hemen hemen.. piknige gelememene uzuldum artik bi dahakine kismet. henuz tarih belli degil ama bakalim yapacagiz gene bisiler :)
bu arada tapatesler harika gorunuyor.. ellerine saglik!

GANNE dedi ki...

Seblacım inşallah bir gün beraber yer içeriz soframızda.:)) Çok güzel olur. Opuyorum.

Yaseminciğim ziyaretin için çok teşekkürler, çok mutlu oldum. Bir sonraki piknikte görüşürüz inşallah. sevgiler...

sevdamavisi dedi ki...

Ganneciğim,
ellerine sağlık canım farklı bir tarif olmuş. sofra da çok zengin ve güzel bu arada.
canım tatilde olacağım dönemde etkinlik resilerini görmek için mutlaka ziyaret edeceğim sayfalarınızı. sevgiler.

Adsız dedi ki...

Mrb.hiç limonlu patates yememiştim.en kısa zamanda deneyeceğim.eline sağlık canım

LaMa dedi ki...

sevgili ganneeeee,
patates piserken tavanin agzi kapali mi oluyor yoksa acik mi?

GANNE dedi ki...

Lamacım, tavanın kapağı kapalı olacak. Onu soylemeyi unutmusmuyum?
Begenip begenmediğinizi haber verirsin. Şimdiden afiyet olsun. :)

superisi dedi ki...

ellerinize sağlık kahvaltı için öneriler ararken karşılaştım bana da beklerim