23 Ağustos 2007 Perşembe

İNCİRLİ CEVİZLİ KEK

Minik Kuş ile kahvaltı soframızdaki diğer bir lezzette incirli kekti. Minik Kuş benim incirli kurabiyelerimi çok sever. Bu sefer değişiklik olsun incirli başka bir ikram yapayım dedim. İncirli cevizli kek çok yerinde bir seçim oldu. Hepimiz afiyetle yedik. Minik Kuş'un imkanı olsa internete girse de bahsetse biraz kahvaltı soframızdan ve lezzetlerden. Bu sefer tadına baktığı ikramlara yorum yazacak. :) Az kaldı Türkiye'deki tatili bitiyor. Okulundaki minik evine dönünce bizimle ilgilenir. Minik Kuş'um sana şimdiden iyi yolculuklar. Tez zamanda tekrar ziyaretimize gelirsin inşallah. Özletme kendini. :)
Gelelim tarifimize:
Gerekli malzemeler:
  • 10 tane kuru incir :)
  • 1 su bardağı su
  • 1/2 paket margarin
  • 2 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı ceviz
  • 1 paket kabartma tozu
Yapılışı: Önce incirleri minik minik doğruyoruz (bu tarifte de amma çok "minik" lafı geçti). Küçük bir tavada incirleri, margarini ve suyu incirler yumuşayınca kadar pişiriyoruz. Soğuduktan sonra çırptığımız yumurta-şeker karışımına ekliyoruz. Una buladığımız cevizleri, unu ve kabartma tozunu ekleyip karıştırıyoruz. Yağladığımız kalıbımıza döküp önceden 180 dereceye ısıttığımız fırında pişiriyoruz. Pişirme süresi fırından fırına fark ettiğini için siz kendi fırınınıza göre ayralayın. Afiyet olsun.

11 yorum:

Calimero Mutfakta dedi ki...

incirli kurabiyelerinin lezzetini bilmeyen mi var:) Allah tan bizim yurdun mutfaginda tam teskilatli firin filan yokmus yoksa dersleri birakip yemek yaparmisiz habire gibi geliyor bana:)

pelin dedi ki...

merhabalar
incirli keki daha �nce yemi� ve begenmistim ama kendim yapmamistim tarifinizi mutlaka deneyecegim bu� arada blogunuzu bug�n kesfettim gercekten cok cana yakin ve hosmus gorusmek uzere.sevgiler

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım.Bu incirler taze mi? kuru mu?

GANNE dedi ki...

Calimerocum yurtta yapmazdık bu kadar güzel yemekler. Hem dersler hem gezip tozmalardan fırsat olmazdı. Ayrıca insan kendi evinde olunca daha bir zevkle yapıyor yemekleri. :)

Pelin merhaba. Ziyaretin için çok teşekkür ederim. Ben de sana gelirim ziyarete. Sevgiler...

Oyacığım valla dalgınlıkla yazmayı unutmuşum. Kusura bakma. Kuru incirle yaptım. :) Düzelttim sen hatırlatınca. Çok dikkatlisin. Çok teşekkür ederim. Sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

:( Küstüm oynamıyorum :'(
Demek minik kuşum size geldi:( Ben niye yoktum ki ühüüüüü ühüüüüü :P
Ellerine sağlık canım, sofra harika, kek şahane. Hepsi bahene dostlarla olmak harika;)
Sevgiler ve hayırlı kandiller

Aybike Ceylan dedi ki...

Ganne'cigim,
Ellerine saglik. Incirin her turlusunu seven ben emeinim bu keke de bayilacaktir.
Sevgilerimi gonderiyorum.

GANNE dedi ki...

Papatya prenses ya küsme. Bir dahakine seni de davet ederiz.:)
Dostlarla olmak gibisi yok. Sevgiler...

Aybikeciğim ben de incirin her türlüsüne bayılıyorum. Denemeni tavsiye ederim. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Gannecim ellerine sağlık hem kahvaltı sofrası hemde incirli kekin çok güzel görünüyor...Bir blog arkadaşı ağırlamakta başka güzel olur eminim...
sevgiler........

Minik Kus dedi ki...

Iste geldim burdayim :) Efendim o sabahki kahvalti soframiz bir harikaydi. Gannem cesit cesit yiyecekler hazirlamisti. Ben en cok patlicanli boregi, sonra limonlu patatesi, biberli domatesli sosu, peynirli boregi ve en cok da incirli keki sevdim. Aslinda tam bir siralama yapmamin imkani yok zira her sey birbirinden guzeldi ve esas onemlisi benim icin hazirlanmisti :)))) Canimcim, ellerine kollarina saglik. Kendimi ne kadar sansli hissediyorum bilemezsin. Herkese nasibolmaz boyle dostlar. Allah razi olsun. Insallah gelecekte bir gun ya Amerika'da ya da Turkiye'de sen de bana misafir olursun da ben de sana boyle mamalar hazirlarim. Cok cok opuyorum. Tekrar ellerine saglik. Optum canim :)

GANNE dedi ki...

Zerrincim çok teşekkür ederim. Sevgiler...

Minik Kuşum hoşgelmiş ya da hoşgitmiş. :) Herşey senin için hazırlandı gerçekten. Canım benim beğenmene çok sevindim. Böyle dostlara can feda. İnşallah bir gün ben de senin misafirin olurum. Opuyorum...

Adsız dedi ki...

Canım Ganne,

Sana email atmak istiyorum ama email adresini göremedim. Bana email atarmısın ...

zerrindamgaci@yahoo.com

görüşmek üzere...

sımmsıcak sevgiler...