30 Ocak 2009 Cuma

FIRIN SÜTLAÇ


Uzun süredir fırın sütlaç yapmak istiyordum. Sinemciğimin tarifini görünce hemen denemeliyim diye not almıştım. Ben damla sakız sevmediğim için tarifi kendime göre uyarladım. Son anda evde pirinç unun olmadığını fark edince aynı miktarda buğday nişastası ile işe kurtardım. Tam hayallerimdeki gibi çok leziz bir fırın sütlaç oldu. Teşekkürler Sinemciğim. :)

Malzemeler:
1,5 litre süt
3 çorba kaşığı pirinç (az pirinçli severseniz 2 çorba kaşığı koyun)
1,5 su bardağı toz şeker

3 çorba kaşığı buğday nişastası
2 su bardağı su (pirinçleri haşlamak için)
1/2 su bardağı su (pirinç unu ve nişastayı ertimek için)
2 yumurta sarısı


Yapılışı: Pirinçleri yıkayıp 2 su bardağı su ile suyunu çekene kadar haşlayın. Sütü büyük bir tencereye alıp ısıtın ve pirinçleri ekleyip kaynatın. Yarım su bardağı suda erittiğiniz nişastayı da yavaşça ekleyerek karıştırın. Ara ara karıştırarak 10 dakika kadar kaynatın. Şekeri ilave ettikten sonra da 10 dakika kadar kaynatın. Yumurta sarılarını bir kapta çırpıp içine sütlaçtan iki kepçe ekleyin ve karıştırın. Karışımı sütlaçın içine yavaş yavaş ekleyin. 4 dakika kadar kaynatıp altını kapatın. Fırına dayanıklı kaselerinize sütlaçı paylaştırın. Benim bu ölçülerle 6 adet güveç kapında sütlaçlarım oldu. Fırın tesisine kaseleri dizin. Fırın kabının içine kaselerin yarısına gelecek kadar su ekleyin. Önceden 200 dereceye ısıttığınız fırında üzerleri istediğiniz kızarıklığa erişinceye kadar pişirin. Afiyet olsun.

22 yorum:

Minik Kus dedi ki...

Gannem benim, ellerine saglik. Super bir goruntusu var. Ben normalde sut, pirinc ve seker disinda bir sey konulunca sutlaca sevmem ama senin yaptigin su an pek cekici gorundu gozume. Yapanin tatligindan olsa gerek :) Bilirsin en sevdigim tatlidir sutlac. Sobiyete gelince, cocuklugumda en sevdigim baklava turu tatliydi sobiyet. Sonradan hic aklima gelmeyen bir tatli iken, gecen gun nedense deli gibi canim istedi, inanamazsin ama gun boyu resmen gozumun onunden sobiyetler gecti. Burda tuzsuz fistik bulamiyorduk ama imdadima Hint marketi yetisti. Sonunda cocukluk tatlima kavustum :) Dusunuyorum da yillardir yememisim ve canim da istememis, o yuzden sen bile bilmiyordun ne cok sevdigimi. Neysem upuzun bir yorum oldu, en son tekrardan ellerine saglik diyeyim. Operim.

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Ganne,çok güzel görünüyor.Tam benim sevdiğim gibi,üzeri yanık.Sevgilerimle...

Betül dedi ki...

merhaba... ellerine sağlık gannecim bende uzun zamandir güzel bi sütlaç tarifi arıyordum. Deneyeceğim...

Sinem Keleş dedi ki...

Fadimeciğim ellerine sağlık canım, çok güzel olmuşlar! Ben de epeydir yapmıyorum, şimdi aklıma takıldı bir fırsatını bulup yapmalıyım, tabii Enes efendi rahat bırakırsa:)

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık nefis olmuş cnm
sevgiylekal mutlu haftalar

Sevde dedi ki...

Sütalaca kim hayır diyebilirya enfes görönüyr en son 2 hafta önce yapmıştım canım tekrar çekti sütlacı görünce...
Ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

gannem bunun üzerine 2top dondurma,birazda fındık ımmmm:))
ellerine sağlık canım:)


o keki ben büyük fırın tepsisine göre yaptığım için 6yumurta var,sen ölçüleri kendi kalıbın göre ayarlarsı.mühim olan bileşim:)

Adsız dedi ki...

çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık...çok severim

yaban mersini dedi ki...

fırın sütlaca bayılırım,mis gibi olmuş.ellerinize sağlık.slmlar

Aybike Ceylan dedi ki...

Ganne'cigim,

Ne kadar guzel, ellerine saglik.

Svegilerimi gonderiyorum.

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

bende o küçük güveçlerden alıp deniycem...seninki çok güzel görünüyor...ellerine sağlık....

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ganneciğim,
ellerine sağlık nefis görünüyor.
sevgiler,öpücükler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ama olmaz kii bi blog bir ay ihmal edilmez ki cıkcıkcık:)

o koşturmacanın arasında inşallah sağlığın iyidir gannem..

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sütlacın çok güzel olmuş, ellerine sağlık! Nerelerdesin arkadaşım?

sevdamavisi dedi ki...

Ganneciğim,
nefis görünüyor sütlaç ellerine sağlık. tam da benim sevdiğim gibi olmuş. mmmmm. sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

harika olmuş
olmuşda sen nerelerdesin :(
bizi haberdar et emi ganneciğim.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ah şu bitmeyen işler!

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

GANNECİM BLOGUNU YENİ KEŞFETTİM. ÇOK GÜZEL. SÜTLAÇIN EN YANIK OLANINI ALABİLİR MİYİM? SEVGİLER:)

pelince dedi ki...

Nefis olmuş,üzeri ne güzel de kızarmış.Ellerine sağlık..

Sevgiler..

lezzetyolculugu dedi ki...

Gidiyorum geliyorum sütlaç. Arkadaşım arada bir ilgilen şu blogunla olmazki yetim gibi kaldi yazık.Arada iyiyim dönücem falan yaz bari merakta bırakma bizi

Esin dedi ki...

Selam Ganne Hanim :o)

Sütlac masallah cok lezzetli gözüküyor. Ehh sabahin köründede yenilir dime :o)

Ellerine saglik
Saygilar
Esin

mine dedi ki...

fırın sütlacı yıllar önce birkez denemiş pek de başarılı olamamıştım
tekrar denemeli bayılırım çünkü:=)