18 Kasım 2008 Salı

MİM - BUZDOLABIMDA NE VAR?

Lulucanım bloglar arasındaki yeni bir oyunla beni mimlemiş. Mimin konusu "Buzdolabınızda neler var?" Önce buzdolabımın üstündeki Balık Takvimime dikkat çekmek istedim. :) Yukarıda gördüğünüz ortadaki kağıt o. Hangi ay hangi balık lezzetle yenmeli ya da yenmemelidir. Balık sever bir aile olarak bizim için önemli bir yere sahip olan bu takvimi sizlerle paylaşmak istedim. :)))

İçinin fotoğrafını çekmek yerine buzdolabı süslerimin de göründüğü dıştan fotoğrafı paylaşmak istedim. :))) Gelin benim buzdolabımadakilere bir göz atalım. :)
  • Annemin her sene bizim için de birer kavanoz yaptığı ile yaptığı çilek, kayısı ve vişne reçellerim ve pekmezim
  • Babamın kendi ağacımızdan toplayıp kuruttuğu ve hazırladığı kuru incirlerim

  • Kendi bağımızdaki üzümlerden annemin hazırladığı kuru üzümler (annem ve babam olmasa halimiz harap)

  • Olmazsa olmaz elma, ayva, mandalina ve nar :) (meyve delisi biriyimdir de)

  • Salata malzemeleri (marul, göbek, havuç, domates, salatalık, maydanoz ve limon)

  • Kahvaltılık peynir ve zeytinler

  • Fırından aldığım çok leziz malt ekmeği (çok koyu renkli, bol tahıllı, bu aralar favorimiz)

  • Yoğurt, yumurta, süt, kahve

  • Tabii ki pasta, kek, kurabiye malzemeleri (kabartma tozu, vanilya, çörek otu, mahlep, puding, kakao, nişasta, ...)

  • Sebzeler (genelde pırasa, ıspanak, fasülye ve kabak)

  • Çikolata (her gördüğümde yememek için dolabın en görülmeyecek yerine sakladığım!)

  • Dondurucuda da yazdan hazırladığım barbunya, fasülye, közlenmiş patlıcan. Ha bir de annemin sarıp pişirmeye hazır halde hazırladğığ yaprak sarmalar ve börekler.

  • Daha ne olsun. Allah bereket versin. :))))

Ben de uzun süredir sesleri çıkmayan Calimerocum, Minik Kuşum ve Lamacımı ve de ayrıca sessiziliği yeni bozmuş olan Mavi Pire'yi mimliyorum. :) Buyrun siz de katılın ve paylaşın. :)))

7 yorum:

Minik Kus dedi ki...

Guzel Gannem, tesekkurler sobe icin. Insallah ilk firsatta ben de yazarim. Tabi benim dolap su an karma karisik oldugu icin biraz bekleyip sonra yazsam daha iyi olacak galiba :)))) Operim.

İLKAY dedi ki...

canım hoşgelidn..epeydir yoktun...çok özlemişim...buzdolabının üzeri aynı benimki gibi.:)))

Adsız dedi ki...

Merhaba

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler…

pelince dedi ki...

Benim mimde sırada,hepsine topluca bir cevap vereceğim bende sanırım..

Zevkle okudum cevaplarını :))Takvime bayıldım ama ,süper!!

LaMa dedi ki...

gec oldu ama davetine icabet ettim gannecim:) tesekur ederim mimledigin icin :)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ayyy nerelerdesin yine diye yorum yazcaktım tam gözüm yine alttaki kurabiyelere takıldı. akşam akşam olmadı yani:)

ama bu güzel haberim var,15 gün içinde verdiğim kilonun tamamı yağdan:) doktorcum bayram için iki ayrı ödül verdi bana:) çok mutluyum,paylaşmak istedim:)

hayırlı akşamlar canım..

http://papatya.kizkulesi.net/

Adsız dedi ki...

canım hemşerim, buzdolabın ve süsleri çok güzel güle güle kullan.demişsinki dolabın ve dondurucunun içindekileri sayarken annemin yaptığı sarmalar,reçeller,kuru incirler var demişsin.sanırım güzel salihlimizin güzel bağlarından toplanmıştır değilmi canım benim.sevgiler