15 Nisan 2008 Salı

DÜNYAYI GÜZELLİK KURTARACAK!


Son zamanlarda bloglarda çok önemli bir konuda sosyal bir hareket başladı. Sağlıklı ve huzurlu bir toplum için önemli konulardan biri olan "Çocuk istismarı" konulu mime Mügecim beni de davet etti. Mim sayesinde hayat koşturmacasına bir ara vererek bu konu ile ilgili makaleler ve siteler buldum. Henüz anne değilim ama ileride inşallah anne olmayı isteyen biri olarak çocuk yetiştirmenin zorluklarını görüyorum. Bu konuda çok okuyup, çok bilinçlenmemiz lazım ...

Sizlere faydalı olacağını düşündüğüm iki linki vermek istiyorum. Müsait oldugunuz zamanlarda incelersiniz.


Birinci Çocuk Psikolojisi adlı bir web sayfası. Çocuk psikolojisi ve gelişimi ile ilgili aklınıza gelebilecek bir sürü soru ve cevabını bulabilirsiniz.


İkincisi ise Çocuk İstismarını ve İhmalini Önleme Derneği'nin web sayfası. Aileler için eğitim programları ve konu ile ilgli çeşitli sempozyum ve kongre bilgilerine derneğin syafasından ulaşabilirsinzi. Belki de bu derneğe üye olup çalışmalarına katkıda bulunabilirsiniz.


Bu mimin konusu çocukluğumuzdan hatırladığımız bir şarkı ve şu anda dinlediğinizde hissettirdiklerini anlatmak. Benin hatırladığım şarkı ise Sezen Aksu'nun "Ne kavgam bitti ne sevdam" adlı şarkısı.


Unutuldum unutuldum
Kurutulmuş güller gibi
Yosun tutmuş duvarlara
Yazılmış günler gibi

Gece bitmez gündüz bitmez
Bu yalnızlık hiç bitmez
Ne kavgam bitti ne sevdam
Ömür geçer gönül geçmez


Her ayrılık bir vurgun değmeyin yaşlarıma
Benden selam söyleyin bütün aşklarıma

Çiçeklerim dökülür her mevsim
Sonra yeniden açar
Ümidimin boynu bükülür
Sonra deniz bin defa taşar


Şarkıyı linki tıklayarak dinleyebilirsiniz. Çok eski bir Harbiye Açık Hava Tiyatrosu'ndaki konser görüntüleri var. Sezen Aksu, Levent Yüksel, Sertab Erener, Seden Gürel ... Hepsi ne kadar genç. Ne kadar çok zaman geçmiş üzerinden...


Şimdi bana şarkının hissettirdikleri zaman zaman sıkıntı dönemlerimin olabileceği, bazen kendimi çok yalnız hissedebileceğim ama herşeye rağmen yaşamanın ve sevmenin çok güzel olduğu...


Ben de eger kabul ederlerse yeni annelerimizden Lama'cımı, anne olduğunu bildiğim Ebru'yu ve Nihan'ı davet etmek istiyorum. Mimin devam etmesi için yukarıdaki resmi kullanmalısınız, çocukken dinlediğiniz bir şarkıyı ve size hissettirdiklerinden bahsetmelisiniz.


Dünyayı güzellik kurtaracak

Bir insanı sevmekle başlayacak herşey...

3 yorum:

LaMa dedi ki...

Davetin icin sagol GAnne, ozlemisim mmlnemeyi:)
yazi yayinda,bilginize efendim:)

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Fadimecim neredesiiin??

seyabb dedi ki...

Çocuk bu ülkede özen gösterilen bir durum değil ne yazıkki...İstismara açık bir konu.Sevgi dolu yarınlar