7 Şubat 2008 Perşembe

FIRINDA HAMSİ IZGARA

Beni az çok tanıyanlar balık sever bir aile olduğumuzu bilirler. Balıkların bol olduğu bu aylarda bol bol balık tüketiyoruz. :) Onlardan bir tanesini sizlerle paylaşmak istedim. Hamsi genelde kızartma yada buğulama olarak yapılır. Bizimkisi ise fırında ızgara modunda yapılıyor. Kızartma kadar ağır değil ama inanın onun kadar lezzetli oluyor. Benim favori balık yemeklerimden. Denemenizi şiddetle tavsiye ederim.
Hamsiyi çok seven Minik Kuşum'a da hediyem olsun. :)
Yapılışı: Balıkçımızdan 1 kilo hamsimizi alıyoruz (siz kendinize göre miktarı düzenleyin). Bizim balıkçı temzileyip de veriyor. Eve gelince iş olmuyor. :) Siz hamsileri ya balıkçınızda ayıklatın ya da evde ayıklayın. Fırın tepsimize temizlenmiş suyu süzülmüş hamsileri döküp üzerine tuz ve bir miktar zeytinyağı ilave ediyoruz. Hepsini beraber harmanlayıp hamsileri sıkışık sıkışık tepsiye diziyoruz. Çok sıkışık olsunlar. Fırınımızı önce normal pişirme modunda (200 derecede) 15 dakika sonra da ızgara moduna üzerleri kızarıncaya kadar (yaklaşık 10-15 dakika) pişirin. Hem çok kolay hem de sağlıklı bir yemek. Afiyet olsun.

13 yorum:

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Hamsiyi benim kayınvalidem de çok güzel yapar! Haftada bir yiyoruz şu anda:) Ellerine sağlık canım! Salata-balık çok cezbedici:) Öptüm:)

Tijen dedi ki...

Hamsili pilavı severim ben. Çoook seyrek yesem de. En güzel de Trize'nin ustaları yapar, Göztepe'dedir Trize de ve ben onları ne çok özlemişimdir.

Calimero Mutfakta dedi ki...

Ellerine saglik balikci guzeli :) izgara hamsi degisik geldi.. minik minikler ya :) denemeli :) ama niye cok sıkısık sıkısık dizmek lazim anlamadim ben..

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerinize saglik.

NiNo dedi ki...

hamsi yokki burdaaaaaaaaaaa:(

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Uy uşağım sen ne ettin:))))))))

Ben en çok mezgit severim:))) Ama hamsiye de hayır demem doğrusu:)

Ellerine sağlık canım,hayırlı haftasonları

Adsız dedi ki...

ah be fadime, naptin? bu yaban ellerde somondan baska balik yok, yaramiza tuz bastin :((

Adsız dedi ki...

ganne hamsi süper olmus,

ellerine saglik :))

bu aralar herkes balik yiyor nedense :))

sevgilerimle, aysel

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

öyle çok canım istiyor ki,tembelliğimden yapmıyorum kaç gündür:)))
ellerine kollarına sağlık ganneciğim ne güzel olmuş,nefis vallahi...
öpüyorum

Minik Kus dedi ki...

Canim ya, Allah razi olsun. Inan sayfana geldim bir baktim basliga hamsi. Dedim ki icimden ama olmaz kiiii!!! Bir baktim bana hediye etmissin. Cok sevindim. Insallah yazin gledigimde gerceklerini de yiyicem. Bir an once yaz gelsin ama yaaaa.... Ellerine kollarina saglik sekercim. Mutlu ettin beni cok, Allah da seni mutlu etsin insallah.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Gannemmm buralar fena balık koktu ,artık değiştir şu tarifi:)))

sarımutfak-hande dedi ki...

ayyyy bende balığı severim.görüntü nefis ellerine sağlık canım
zamanında bol bol yemeli balığı
hem çok da faydalı

Unknown dedi ki...

Head resmine bayıldım ne çok kolun varmış senin öyle hatta belinden bile kol çıkmış ((((: Çok yeteneklisin demek ki ((: Bu arada balığı ben de severim ama şimdiye dek hiç ayıklayamadım )): Elime süremiyorum böyle de bir tuhaf durumlardayım.. Sadece yeme konusunda başarılıyım Balık konusunda ((: